layoutelementlayoutelement
Topbanner Holmboe 2017

Ars Nova giver startskud til festival

Et af Europas bedste vokalensembler synger Holmboe-festivalen i gang med musik på tværs af århundreder.

Det er dirigenten Michael Bojesen, der tidligere har stået i spidsen for DR's pigekor, der dirigerer koncerten med Ars Nova Copenhagen på Horsens Kunstmuseum lørdag d. 1. marts kl. 14.30.
Her fører han de 12 sangere igennem et varieret og spændende program, der spænder fra italiensk renæssance over danske sange af Carl Nielsen til et helt nykomponeret værk af komponisten Line Tjørnhøj. Værket "Art vox reportage" - on civilisation 2." er komponeret specielt til Ars Nova på opfordring af korets kunstneriske leder Paul Hillier.
I 2009 var Ars Nova også på Holmboe-festivalens program - dengang med et program af dansk musik fra det 20. århundrede.

Koncerten med Ars Nova finder sted i weekenden, før det for alvor går løs med festivalkoncerter. Der er dog flere musikoplevelser i vente i optaktsweekenden. Indledningsvis to gratis minikoncerter med cellisten Toke Møldrup i Gallery Hjorth lørdag d. 1. marts kl. 11.30 og 12.30. Minikoncerterne indgår i ferniseringen på fotografen Nikolaj Lunds udstilling af hans stærke og nytænkte portrætter af klassiske musikere.
Dagen efter, søndag d. 2. marts er der koncert med den italienske organist Donato Cuzzato kl. 14 og kl. 16 har Horsens Musikselskab koncert med cellisten Muriel Cellier og pianisten David Strong på programmet i Horsens Ny Teaters Kviumsal.
Der er altså rig lejlighed til at varme grundigt op til festival, og vil man orientere sig nærmere i programmet, kan man besøge hjemmesiden www.holmboeihorsens.dk eller følge festivalen på Facebook - www.facebook.com/HolmboeiHorsens.

Billetter til koncerten med Ars Nova Copenhagen koster 95 kr. og kan købes på festivalens hjemmeside eller ved indgangen 1/2 time inden koncerten.
Kontakt festivalkoordinator Lene Bjarke Skov, tlf. 7629 2309 eller kulbj@horsens.dk for yderligere information om koncerten og festivalen Holmboe i Horsens.